Berichtenbox van MijnOverheid
De Berichtenbox is uw persoonlijke digitale brievenbus voor post van de overheid. Ook Munitax is aangesloten op deze berichtenbox. We merken dat veel inwoners Munitax nog niet aan hebben staan. Omdat het gebruik van de Berichtenbox veiliger en makkelijker is dan mailen vragen wij u om Munitax aan te zetten in uw Berichtenbox van MijnOverheid.
Aanmelden voor digitale post van Munitax via MijnOverheid
U wilt uw aanslag digitaal ontvangen via de Berichtenbox van MijnOverheid.
Volg dit stappenplan als u via uw compunter of laptop de instelling wilt wijzigen:
- Log in bij MijnOverheid met uw DigiD.
- Klik op "Instellingen" links op het scherm.
- Scroll naar beneden naar ‘Organisaties Berichtenbox/Landelijke organisaties’. Voor een beter overzicht klapt u de landelijke organisaties dicht.
- Ga naar naar beneden naar "Samenwerkingsverbanden", Vink ‘Munitax’ aan.
- Klik op ‘Opslaan’. Deze vind u onderin het blok "Organisaties berichtenbox".
Via uw telefoon aanmelden voor digitale post:
Dit werkt het ongeveer hetzelfde. Dit regelt u via MijnOverheid.nl met uw DigiD. U kunt dit niet via de Berichtenbox app regelen. Op uw telefoon kiest u na het inloggen voor "menu" linksboven. Daarna volgt u bovenstaande stappen vanaf punt 2.
Mail ontvangen bij nieuw bericht
Wilt u automatisch een e-mail krijgen als er een nieuw bericht in uw Berichtenbox staat? Schakel dan de e-mailmelding in. Log in met uw DigiD op MijnOverheid.nl. Bij 'Instellingen' onder het kopje meldingen kunt u verschillende e-mailmeldingen inschakelen. Controleer in het veld erboven of het juiste emailadres is ingevuld.
